woensdag 18 januari - Reisverslag uit Akonfudi, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu woensdag 18 januari - Reisverslag uit Akonfudi, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu

woensdag 18 januari

Door: william en nadiah

Blijf op de hoogte en volg William & Nadiah

23 Februari 2012 | Ghana, Akonfudi

Het is weer even geleden dat we een verslag konden plaatsten (de ene keer geen internet, de andere keer geen laptop) maar hier is er dan weer eén.

Op woensdag 18 januari hebben we een klein toernooi georganiseerd voor drie jeugdteams; Kama Kids Preparatory School, de school van Mr.Dacosta in Akonfudi (waar Nadiah ook een blauwe maandag les heeft gegeven). New Town International School, waar ook volunteers van OCEP worden geplaatst. En een team uit Nduaso, een dorp verderop waar William ook soms heen gaat om te voetballen.
Die ochtend was het een kleine chaos; Mr.Dacosta moest plotseling ergens heen, en Balla zou voetbalbroekjes regelen maar dat lukte niet. Het team uit Nduaso kwam te laat, en het veld waar het toernooi zou plaatsvinden lag naast de overheidsschool en dus zaten we daar tussen heel heel veel kinderen te wachten of het nog iets zou worden vandaag. Een uur of drie later, begon het dan toch en het was uiteindelijk een hele leuke dag. We deelden aan elk van de drie teams tenues uit, met broekjes, en de teams voetbalden goed. Als er werd gescoord renden de meisjes zingend over het veld en uiteindelijk wonnen de Kama Kids, de school van Mr.Dacosta en zij kregen een bal als prijs. Soms is het wel lastig hoor, die Afrikaanse tijden. Maar vaak als je net denkt dat het niks meer wordt komt alles toch nog goed.

William & Nadiah

Jaaa, 23 november is het zo ver.. dan gaan William en Nadiah voor 5 en een halve maand naar Ghana! Vrijwilligerswerk doen bij een voetbalclub en een kindergarden, rondreizen en nog veel meer. Op deze blog zullen wij af en toe onze belevenissen met jullie in het koude Nederland delen.

Actief sinds 06 Okt. 2011