De laatste maand alweer! - Reisverslag uit Accra, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu De laatste maand alweer! - Reisverslag uit Accra, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu

De laatste maand alweer!

Door: William & Nadiah

Blijf op de hoogte en volg William & Nadiah

06 April 2012 | Ghana, Accra

Hallo allemaal! Bedankt voor jullie de reacties, erg leuk om wat vanuit Nederland te horen!

Hier gaat het nog steeds erg goed, afgelopen week heeft Lies, William's moeder, ons bezocht en het was heel gaaf om haar alles te laten zien.
We zijn eerst in Accra rondgeweest, Nadiah en Lies gingen naar de Kaneshie market om rond te kijken en stof te kopen, toen naar het national museum en daarna William zien trainen en de jongens van Cantonments ontmoeten.

De volgende dag zijn we naar Akonfudi en Fosu om het project en het dorp waar we toch bijna drie maanden hebben rondgelopen te laten zien en iedereen te ontmoeten. Ook waren er weer twee grote tassen vol spullen meegekomen, met een boel mooie shirts en voetballen (mede mogelijk gemaakt door Schuurman en Houx, bedankt!).
Het toiletgebouw is nu helemaal klaar, alleen het gedeelte waar de kinderen zich kunnen wassen moet nog afgemaakt worden.
Iedereen vond het heel leuk om Lies te ontmoeten en we werden door Mr.Dacosta meteen meegenomen naar een jubileum van een school waar zijn 'boss' (de chief van de 149 paar sandalen) ook aanwezig was en 'smiddags nam Balla ons mee naar een bruiloft dus we hadden genoeg te doen en te zien.

Daarna zijn we naar Cape Coast geweest voor een lunch aan het strand en een rondleiding door het fort. We wilden eigenlijk ook pinnen maar alle banken bleken leeg te zijn... Het is bijna pasen en aan het begin van de maand haalt iedereen zijn loon op dus was het geld gewoon OP. Ja hoor: This is Africa! Haha, gelukkig sliepen we in een heel leuk beachresort; Ko-Sa, met Nederlandse eigenaren en konden we uiteindelijk gewoon internetbankieren.
We hebben daar drie nachten geslapen en dat was heel relaxed, 's ochtends de vissers op zee zien varen, zwemmen, zonnen, lezen en genieten van vers fruit, smoothies, sapjes en lekker eten. Top plek!

Maar woensdagochtend was het dan toch echt tijd om er weg te gaan want Lies zou donderdag alweer terug naar Nederland vliegen. Om terug naar Accra te komen bleek nog een hele reis.
We hoopten dat we een trotro naar Accra meteen aan de weg vanaf het resort te kunnen scoren, maar dit duurde veels te lang (echt waar, normaal rijden er honderden langs, maar als je ze nodig hebt zijn ze er niet) en dus besloten we een trotro naar Cape Coast te nemen.
Die ons afzette bij een busstation waar de grote bussen naar Accra gingen, alleen er zaten heel veel mensen maar er kwam geen bus.. Het weer was al niet zonnig maar na een tijd wachten, was er nog geen bus en begon het te druppelen en werd het maar later en later. We besloten dan maar een taxi ons bij het kleine busjes station af te laten zetten, maar die vertikte het en zetten ons langs de grote weg. Uiteindelijk bleek het station heel dichtbij (waarom ie ons niet gewoon daar afzetten blijft een raadsel) en kwamen we toch nog in een trotro naar Accra terecht, waren we er bijna!
Totdat het opeens heel heet werd op de grond voorin, en vervolgens de motor onder de stoelen voorin enorm begon te roken! Hup allemaal de trotro uit, even kijken, wat water erin gegooid en we konden weer verder. We kwamen uiteindelijk helemaal heel in het hostel aan en dat nog voor het donker, en Lies haar nieuwe rok van Afrikaanse stof was ook al af.
Gisteravond hebben we Lies weer naar het vliegveld terug gebracht en vanochtend is ze veilig aangekomen op Schiphol, het was een superleuke week en de tijd ging enorm snel.

Onze laatste weken zijn nu echt aangebroken, volgende week gaan we de Wli watervallen in het oosten beklimmen en over twee weken gaan we naar het strand in het westen, Busua en tussendoor ook nog de allerlaatste keer Akonfudi bezoeken.

Veel liefs! William en Nadiah

• 06 April 2012 - 16:59

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 06 April 2012 - 21:31

Oma Lochem:

Jullie laatste reisverslag goed gelezen, wat heerlijk William dat je moeder ook heeft kunnen zien, datgene wat jullie tot stand hebben kunnen brengen. De vervoersperikkelen moet je op de kop toe nemen,in Holland loopt het ook niet altijd op rolletjes, dan weer de treinen die uitvallen of bussen die niet op tijd rijden, ook altijf wat, de laatste weken is nog veel leuke dingen doenm een dikke kus voor jullie van Oma

• 10 April 2012 - 05:56

Desiree:

Gaaf hoor, om jullie belevenissen te lezen. Ik wens jullie nog een hele fijne maand geniet vooral van het mooie weer want dat is hier echt hollands.
    liefs Desiree

• 14 April 2012 - 21:06

Oma Lochem:

Nog goed twee weken en jullie zijn weer thuis, jammer met mijn verjaardag zijn jullie er nog niet, later zullen wij het met jullie dunnetjes overdoen, liefs en voor straks een behouden thuiskomst Oma

• 23 April 2012 - 21:19

0ma Lochem:

jullie worden bedankt voor de felicitatie via een sms, ik stuurde een sms terug, maar volgens mij is dat niet overgekomen. Tot over een ruime week, veel liefs voor jullie en een dikke kus, oma lochem