Accra - Reisverslag uit Tamale, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu Accra - Reisverslag uit Tamale, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu

Accra

Door: william en nadiah

Blijf op de hoogte en volg William & Nadiah

15 Maart 2012 | Ghana, Tamale

Hallo iedereen! Hier weer een teken van leven uit Ghana.
Het gaat allemaal heel goed, we zijn nu voor een maand in Accra. In hetzelfde hostel als we 'altijd' zitten, het is heel gezellig. we kletsen bijna elke avond met de andere gasten in het hostel en die hebben allemaal leuke interesstante verhalen. Van Spanje tot Jemen en van studenten die apen bestuderen tot een stel dat in een omgebouwde vrachtwagen heel afrika rondgaan en daarna azie en amerika nog. Verder is het fijn om je eigen gang te kunnen gaan en je eigen eten te kunnen maken (pasta salade, hamburgers, pannenkoeken zijn toch wel lekkerder dan rijst rijst rijst haha)en op een tijd wanneer je zelf zin hebt.

Naast het vele relaxen, zonnen op het dakteras, lezen en kletsen gaan we af en toe natuurlijk ook iets doen!

William is bezig om weer topfit te worden, hier in de wijk mee voetballen of een rondje hardlopen met nog wat jongens. En 's middags vaak naar Cantonments om in de brandende zon conditietraining te krijgen.

Verder zijn we naar Kaneshie-market geweest, een groot gebouw met drie verdiepingen; Op de beneden verdieping is het vol met piramides van tomaten, garden-eggs, uien, biggen- en koeienpoten, eieren, bouillonblokjes, kruiden, stukken dierenvet en nog een heleboel groentes en fruit. De geur die daar hangt is ongelovelijk haha.

Op de tweede verdieping zit het vol vrouwen en word er vanalles verkocht; armbandjes, kleding, plastic opbergboxen, makeup, pannen, potten, springtouwen, mobieltjes, en al het andere wat er uit china te importeren valt. En er zit uiteraard een kerk waar de hele dag vol overtuiging luidkeels gepreekt en gezongen word.

Op de derde verdieping zijn er stalletjes met de mooie afrikaanse stoffen en werkplaatsen voor naaisters. Alle soorten en maten en kleuren stoffen zijn er te vinden, en uiteraard heeft Nadiah er een paar ingeslagen en weggebracht voor op maat gemaakte jurkjes en jasjes. Heel erg leuk.

Gisteren zijn we met twee spaanse biologie-studenten mee geweest naar de Accra 'Zoo'. Ergens achterin de bush stonden een aantal kooitjes met mentaal beschadigde aapjes, een eenzame kameel en een krokodil in een heel armoedig plasje water. Een van de trieste dierentuindagjes ooit, maarja.

'Savonds om een uur of 11 een taxi gepakt (met z'n zessen + taxichauffeur, past best) naar Labadi beach om de woensdagavond reggae night te zien. Op het strand in een zitje met een biertje, tussen de andere obruni's, knetterstonede, rastafari's en een hele goeie live band. hartstikke relaxed!

Voor de komende weken hebben we alweer een heleboel op de agenda staan. We hebben het idee dat we bijna te weinig tijd meer over hebben en het aftellen is al een beetje begonnen.
Dit weekend gaan we misschien met wat andere mensen uit het hostel naar een plaatsje aan het Volta-meer om te zwemmen en nog meer te ontspannen.

Daarna gaan we een kijkje nemen hoe het met iedereen en vooral met het project in Fosu staat, want de toiletten voor het weeshuis zijn nogsteeds niet af. En het zou fijn zijn als alles af is als Lies komt en wij weggaan.

Ik hoop dat jullie nu weer up to date zijn met ons relaxte leventje, en we hopen dat daar ook alles goed gaat!

Liefs

• 16 Maart 2012 - 15:22

Lisa En Myrthe:

O wat leuk om te lezen hoe het daar in Accra gaat! Tof ook dat jullie zoveel leuke mensen hebben ontmoet. Jullie zullen je de komende tijd in ieder geval niet vervelen. Heel veel liefs uit zuid-Afrika van Lisa en Myrthe

• 16 Maart 2012 - 20:20

Opa En Oma Haag:

Wat heerlijk om weer iets over jullie te lezen! Ik ben benieuwd hoe jullie je leven weer oppakken als je weer hiet in Nederland bent: lekker koud en studeren.
    Hoe is dat als William leest? Ik heb hem dat nog nooit zien doen.
    Opa heeft het visum van Lies opgehaald en dat komen Hans en Lies zondag ophalen. Oma zou graag ook bij jullie komen kijken, maar ze kan absoluut niet tegen die hitte.
    Geniet nog maar van je aanwezigheid in Ghana en schrijf nog maar gauw ietts over jullie verblijf daar.
    Veel liefs:Opa en Oma haag

• 18 Maart 2012 - 20:57

Gait:

Dank voor jullie reisverslag. Interessant wat jullie allemaal meemaken. Het is daar geheel anders dan in het over-geregelde Nederland. Ik zeg altijd als je alles regelt regel je uiteindelijk niets (haha) Hebben jullie niet af en toe een beetje heimwee
    naar Nederland?? Hier gaat alles z'n gangetje en doet de lente verwoede pogingen de winter te verslaan. Gr.Gait

• 18 Maart 2012 - 21:35

Oma Lochem:

Hallo Nadiah en William, jullie verslag gelezen, het gaat nu wel opschieten, maak van de laatste periode nog een goede tijd, want wat jullie meemaken, kan niemand jullie meer afnemen. Heel veel liefs van Oma

• 31 Maart 2012 - 17:16

Vader Van Omar:

Hallo william & nadaih
    hoe gaat het met julli en Ghana??

Beter Ghana of Nederland? julle
    huid is uitgegroeid tot bruin ...
    groeten Nasser en Omar en Ola en tahani

• 06 April 2012 - 11:37

William & Nadiah :

Hallo, leuk die reacties!
    Af en toe mis je wel de luxe, het niet hoeven onderhandelen, openbaar vervoer dat op vaste tijden en plekken rijd en het niet opvallen omdat je blank bent. Laatst zat een jongen naast me in de bus stiekem foto's van me te maken, soms is het net of je beroemd bent haha.
    Toch is het hier ook wel heerlijk; warmte, vriendelijke mensen, vers fruit en weinig verplichtingen.
    Nog een maandje van genieten!
    Er staat weer een nieuw verslag op!
    Groetjes