5-12-2011 + eerste week - Reisverslag uit Akonfudi, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu 5-12-2011 + eerste week - Reisverslag uit Akonfudi, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu

5-12-2011 + eerste week

Door: william en nadiah

Blijf op de hoogte en volg William & Nadiah

14 December 2011 | Ghana, Akonfudi

Vandaag is het dan Sinterklaas! Maar daar merken we hier natuurlijk niks van, al zat er wel wat in onze slippers vanochtend haha. William een boek over voetbal, en bij Nadiah een chocoladeletter. Ook was er nog een banketstaaf, Vera en Adri: heeeel erg bedankt! Deze twee hebben mij (Nadiah) heel erg geholpen toen ik het ghanese eten even niet meer kon zien haha.
Vandaag zijn we naar Cape Coast gegaan om te pinnen, want we moeten de organisatie betalen. Helaas lukte het hier bij een aantal banken niet, we hebben allebei een maestro-kaart en je hebt eigenlijk alleen visa pin-automaten. Een beetje balen dus, maar we hebben even kort bij de forten en het strand gekeken en hebben even in een internetcafé gezeten. Cape Coast is weer heel anders dan Accra, veel rustiger maar meer westers dan Fosu.

De eerste week
Fosu is het grotere dorp iets verderop. Hier is het druk en zijn er veel winkeltjes en marktjes. We zijn samen met Balla naar het ziekenhuis, gemeentehuis en nog wat plekken geweest om allerlei mensen(dokters, zusteres, loco-burgemeester, ambtenaren) te ontmoeten. Als we een probleem hebben kunnen we bij hun allemaal terecht haha. Ook zijn we naar het kantoortje van de organisatie geweest, boven wat winkels een kamertje met een computer een bank en een bureau. Stelt niet zo heel veel voor, maar we hebben er even wat praktische dingen besproken.

William & Nadiah

Jaaa, 23 november is het zo ver.. dan gaan William en Nadiah voor 5 en een halve maand naar Ghana! Vrijwilligerswerk doen bij een voetbalclub en een kindergarden, rondreizen en nog veel meer. Op deze blog zullen wij af en toe onze belevenissen met jullie in het koude Nederland delen.

Actief sinds 06 Okt. 2011