William's project - Reisverslag uit Akonfudi, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu William's project - Reisverslag uit Akonfudi, Ghana van William & Nadiah - WaarBenJij.nu

William's project

Door: william en nadiah

Blijf op de hoogte en volg William & Nadiah

14 December 2011 | Ghana, Akonfudi

William’s project
Voor mij is er nog niet echt een kant en klaar project. Ik kreeg de mogelijkheid om zelf te kiezen uit ongeveer acht voetbalclubs, waarvan er één geregistreerd is en 2e divisie speelt. De rest van de teams zijn schoolteams of gewoon community-clubs. De eerste dag had ik meteen een gesprek met de leiders van Lakers FC, de 2e divisie club, die wel interesse hadden om mij erbij te hebben. Aan de ene kant waren ze wel heel geïnteresseerd, maar aan de andere kant kreeg ik een beetje het gevoel dat Balla, de man van OCEP, wel heel erg benadrukte dat ik shirtjes meegenomen had en misschien wel ballen kon regelen. Hier was ik niet echt blij mee, want nu gaan mensen je meteen zien als ‘’de jongen met de shirts’’.
Dat Balla een beetje op de shirtjes zat te azen bleek wel toen hij we hem de tweede dag meenamen omdat hij de shirtjes even wou zien. In plaats van gewoon even kijken werd het meteen een verdeling van alle shirts. Hij had al precies in zijn hoofd wie er allemaal shirts moesten krijgen en volgens mij waren het ook wel allemaal bekenden van hem, bij wie hij al een beetje had laten doorschemeren dat ze wel kans hadden om wat shirts te krijgen.
Voor mij was het een beetje overdonderend dat opeens al mijn meegebrachte shirts, waar mensen weken mee bezig zijn geweest, zo in een uurtje verdeeld waren, maar achteraf denk ik nu dat het ook wel een beetje de Ghanese manier van werken is wanneer het iets betreft dat ze heel graag willen, want het liefst had hij ook meteen alle shirts meegenomen, maar daar was ik het niet mee eens. Al had meneer Dacosta wel alle shirts voor zijn school meegenomen naar de kamer van zijn broer zodat wij ‘’wat meer ruimte hadden’’.
De andere dagen heb ik wat andere community-teams ontmoet en een paar wedstrijdjes gezien. Het is hartverwarmend om te zien hoe gastvrij je hier ontvangen wordt. Iedereen komt je groeten en er wordt meteen een stoel voor je gehaald. Bij elke stap die je vervolgens zet willen ze je eigenlijk wel helpen, wat soms wel wat ongemakkelijk is.
Uiteindelijk heb ik gekozen om bij Lakers Fc, de 2e divisieclub, elke dag te assisteren bij de training rond een uur of 3. Verder geef ik nu op maandag en vrijdag ochtend om half 10 schooltraining op de school van Dacosta. Op woensdag ochtend ga ik hardlopend naar Nhuaso (of zo iets) om daar te voetballen met de jongeren + een fanatieke vader. Helaas is bij onze hardlooptocht van ongeveer twee of drie kilometer meteen de eerste keer mijn iphone gesneuveld. Maar ja, daar kunnen we ons eigenlijk niet echt druk om maken hier…Verder verdeel ik mijn ochtenden over andere teams of ben ik vrij.
Waar wij, Nadiah en ik, heel trots op zijn is dat WE, met we bedoel ik natuurlijk vooral alle donateurs, het voor elkaar gekregen hebben om straks bijna elk team tussen Foso en Akonfudi een teamtenue te kunnen geven. We hebben namelijk meer dan 15 teamtenues te vergeven + nog eens een heel aantal losse t-shirts. Wij willen jullie hier natuurlijk heel hartelijk bedanken en zullen zorgen dat de shirts toch op de goede plek terecht komen. De foto’s die hiervan gemaakt worden zullen we daarna dan ook zo snel mogelijk op de site zetten, zodat jullie ook mee kunnen genieten van het hele gebeuren.
Ook hebben we een enorme support aan financiële bijdrages ontvangen. Het uiteindelijk opgehaalde bedrag is €2570,-!!! Een klein deel hiervan hebben we gebruikt om de shirts mee te nemen in het vliegtuig, want voor 100 kilo aan voetbalshirts moesten er drie extra tassen bijgekocht worden, zodat uiteindelijk alle vier de voetbaltassen van 23 kilo mee konden op de reis naar Ghana. Ook hebben we al besloten om een groter deel van dit geld te gaan besteden aan de renovatie van het weeshuis. Dit gaat het project van Nadiah worden. We willen acht nieuwe matrasjes kopen, omdat de kinderen nu nog op de grond slapen. Ook willen we het weeshuis een kleurtje geven en wat opvrolijken.
Zo als jullie lezen zijn we dus nog wel met wat dingetjes bezig, wanneer er goede ideeën zijn horen wij die natuurlijk graag! Ook donaties zijn natuurlijk nog van harte welkom!

  • 15 December 2011 - 12:31

    Clasien Horstink:

    Ik wil donateur worden.
    Hoe gaat dat?

  • 20 December 2011 - 00:50

    Willem:

    Keep up the good work!

  • 25 December 2011 - 08:24

    Opa En Oma:

    We krijgen geen nieuwe veralen op het ogenblik, probeer ik toch een keestboodschap naa jullie te sturen. We hopen dat jullie fijne kerstdagen zullen hebben en dezr dagen lekker kunnen relaxen.
    Veel lieve groeten voor jullie alletwee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William & Nadiah

Jaaa, 23 november is het zo ver.. dan gaan William en Nadiah voor 5 en een halve maand naar Ghana! Vrijwilligerswerk doen bij een voetbalclub en een kindergarden, rondreizen en nog veel meer. Op deze blog zullen wij af en toe onze belevenissen met jullie in het koude Nederland delen.

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 32628

Voorgaande reizen:

23 November 2011 - 02 Mei 2012

GHANA

Landen bezocht: